Kontaktní informace
+420 233 552 309
iroa@volny.cz

Rallye Dakar 2016 s ručním ovládáním



PŘEROST A ŠVORC AUTO
Autocentrum HANDY
banner_handy

Image 1 Image 2 Image 3 Image 4 Image 5

Rallye Dakar 2016

Letošního legendárního závodu Rallye Dakar se úspěšně zůčastnil i Albert Llovera, který je po úrazu upoután na invalidní vozík. Andorrský pilot startoval v kategorii kamiónů s tatrou českého týmu Bonver Dakar Projekt vybavenou ručním ovládáním Guidosimplex. Do cíle úspěšně dojel jako první handicapovaný jezdec, a to na 35. místě.    

V roce 1984 reprezentoval Albert Llovera Massana Andorru na ZOH v Sarajevu ve sjezdových disciplínách. V sedmnácti letech byl nejmladším účastníkem her. O rok později měl při závodě Evropského poháru pád, při němž si poranil míchu a ochrnul na dolní polovinu těla. Nevzdal se. Už o pár let později začíná znovu závodit. Nejprve na speciálně upravených čtyřkolkách, postupně zvládá okruhové a soutěžní automobily. S vozy Fiat a Mitsubishi startoval od roku 2001 v rally, včetně mistrovství světa. Letos z automobilu přesedl do kamiónu.

Všechno šlo rychle: Když polský pilot Robert Szustkowsky dva týdny před startem oznámil, že ze zdravotních důvodů Dakar 2016 nepojede, začal šéf Bonver Dakar Projektu Tomáš Vrátný narychlo hledat náhradu pro třetí vůz. Oslovil několik českých i zahraničních klientů a dostal zajímavé nabídky. Jedna z nich byla ovšem výjimečná - ta od andorského handicapovaného jezdce Alberta Llovery. Následovala rychlá dohoda, bylo také nutné urychleně speciálně upravit tatru na ruční ovládání. Jak úprava vypadala, vidíte v našem odkazu - a to včetně videa s první zkušební jízdou.

Na kolech i na střeše: Spolu s Lloverou usedli do Tatry belgický navigátor Chalry Gotlib a český mechanik Jaromír Martinec. Náročnou soutěž zvládli perfektně, krize přišla v desáté etapě. "Je neuvěřitelné, jakou vůli Albert projevil. Co zažil, by byla konečná pro spoustu závodníků. On se nevzdal a vše překonal," obdivoval týmového kolegu po závodu Tomáš Vrátný. Llovera totiž zapadl v dunovém poli a nemohl se dostat ven. "Když nás tahali ven, v tu chvíli se náš kamión převrátil na bok. Jediná možnost, jak ho dostat na kola, byla převrátit jej přes střechu. To se s pomocí dalších kamiónů povedlo. Albert byl pořád v kabině. Naštěstí jsme to zvládli a dostali jsme se až do cíle," popsal situaci Lloverův mechanik Jaromír Martinec.

Bitva o minuty: Jenomže posádka dorazila do cíle etapy až po půlnoci. Navíc musela absolvovat spojovací úsek mezi koncem etapy a bivakem meřící téměř 300 kilometrů. Byl to závod s časem. Do bivaku přijeli až ráno, když do startu další etapy zbývala asi hodina. Mechanici rychle zkontrolovali auto a opravili nejnutnější věci, které se při převrácení poškodily nebo zničily. Naštěstí tatra včetně ručního ovládání vydržela a mohla pokračovat dál. "Alespoň jsme se najedli. Nespali jsme ani minutu a to jsme před sebou měli dalších 400 kilometrů, vypráví Albert. "Největší strach jsme s klukama měli z toho, abychom odstartovali do další etapy a nepřesáhli přitom limit. Kdybychom to nestihli, byli bychom diskvalifikováni a hned skončili. Naštěstí jsme ten limit stihli. O necelé dvě minuty." Je těžké představit si, co musel Albert a jeho posádka během závěrečných dní vydržet, a to jak fyzicky, tak psychicky. Přesto napsali skvělý příběh.

V případě doplňujících dotazů k tomuto zboží nás neváhejte kontaktovat:

Produkt
Jméno a příjmení:
E-Mail:
Telefon:
Dotaz:
Zpět